adymob

معرفی ۱۰ مورد از بهترین و محبوب ترین برنامه های آموزشی در سال ۲۰۲۴

محبوب ترین برنامه های آموزشی

موبایل ها همه جا توی زندگیمون هستن، از صبح تا شب باهاش کار می کنیم. یه آدم معمولی حدودا روزی ۷ ساعت از گوشی و اینترنت استفاده می کنه! با این حساب، خیلی خوبه که یه ذره از این وقت رو به یادگیری یه چیز جدید اختصاص بدیم. حتی اگه فقط چند دقیقه در روز با برنامه های آموزشی کار کنیم، می تونه بهمون کمک کنه.

برنامه های آموزشی می تونن یه موضوع جدید رو بهمون یاد بدن، ولی برای یادگیری مهارت های پیچیده تر، به کمک یه معلم خوب هم نیاز داریم. یه نمونه از این مهارت های پیچیده، برنامه نویسیه که می تونیم با یه دوره آموزشی درست و حسابی یادش بگیریم.

برنامه های آموزشی کاربردی برای دانش آموزا و معلم ها

اگه دنبال برنامه های آموزشی عالی ای  هستی؟ از زبان تا موسیقی و هزار تا چیز دیگه، این برنامه هایی که میخواییم درباره شون صحبت کنیم رو ببینین که حسابی پرطرفدارن!

همه این برنامه ها رو هم می تونید روی گوشی و تبلتتون نصب کنین، فرقی نمی کنه آیفون دارید یا اندروید!

بریم که با هم یه نگاهی بهشون بندازیم:

Duolingo-1

دولینگو یه برنامه فوق‌العاده محبوب برای یادگیری زبان جدیده که با یه عالمه بازی و سرگرمی، یادگیری رو براتون آسون و لذت‌بخش می‌کنه. فرقی نمی‌کنه چند سالتون باشه، Duolingo برای همه مناسبه.

مزیت‌های Duolingo :

  • یادگیری گام به گام: دولینگو به جای اینکه یهو یه عالمه اطلاعات رو به خوردتون بده، با درس‌های کوتاه و روزانه، کم کم شما رو با زبان جدید آشنا می‌کنه.
  • رابط کاربری جذاب:  مثل یه بازیه که هر روز می‌تونید باهاش سرگرم بشید و از یادگیری زبان لذت ببرید.
  • رایگان:  به صورت رایگان قابل استفاده است، اما اگه دوست دارید تبلیغات رو حذف کنید و از امکانات بیشتری استفاده کنید، می‌تونید اشتراک ماهانه ۷ دلاری تهیه کنید.
  • اشتراک خانوادگی: دولینگو یه اشتراک خانوادگی ۱۲ دلاری هم داره که می‌تونید با ۵ نفر دیگه از اعضای خانواده‌تون ازش استفاده کنید.

Duolingo

تا حالا بیش از ۱۰۰ میلیون نفر Duolingo رو نصب کردن که نشون می‌ده این برنامه حسابی محبوب شده!

  1. Udemy

Udemy یه پلتفرم محبوب واسه یادگیریه که توش میتونین هزاران دوره آنلاین پیدا کنید. در واقع Udemy مثل یه واسطه عمل می‌کنه و دوره‌هایی که توسط مربی‌های مختلف ساخته شده رو به فروش می‌رسونه.

همه دوره‌ها به صورت خودآموز هستن و معمولاً شامل ویدیو، آزمون، یادداشت و تکالیف تمرینی می‌شن که می‌تونین دانلودشون کنید. یه چیز جالب تو Udemy اینه که می‌تونین سوالاتتون رو تو صفحه هر دوره بپرسین و مدرس یا دستیارش بهتون جواب می‌دن.

تو Udemy می‌تونین دوره‌ها رو به صورت تکی بخرین یا یه اشتراک ماهانه بگیرید که باهاش به یه عالمه دوره (البته نه همه دوره‌ها) دسترسی پیدا می‌کنید. دوره‌های Udemy تو موضوعات مختلفی مثل برنامه‌نویسی، طراحی، بازاریابی، آشپزی و… ارائه می‌شن.

قیمت دوره‌ها متفاوته ولی معمولاً خیلی گرون نیستن. Udemy یه گارانتی بازگشت وجه داره که خیالت رو راحت می‌کنه.

تو Udemy می‌تونی نظرات بقیه دانش‌آموزان رو درباره هر دوره بخونی و بعد تصمیم بگیری که اون دوره رو بخری یا نه و تا حالا بیش از ۱۰ میلیون نفر Udemy رو نصب کردن!

Quizlet – 3

Quizlet یه برنامه ی عالی و رایگانه که درس خوندنتون رو از این رو به اون رو می‌کنه!

  • دیگه لازم نیست دنبال کاغذ و خودکار بگردین، با Quizlet می‌تونین فلش کارتای قشنگ و رنگی بسازید و هرجا که می‌رید همراهتون داشته باشین.
  • Quizlet بهتون نشون می‌ده که چقدر درس خوندین و چه پیشرفتی داشتین، اینطوری می‌تونید انگیزه تون رو حفظ کنید.
  • درس خوندن می‌تونه خیلی هم سرگرم کننده باشه! Quizlet بازی‌های مختلفی داره که می‌تونین باهاشون مطالب رو یاد بگیرید و تست بزنین.
  • کویزلت با یه صدای قشنگ می‌تونه اون‌ها رو برات بخونه.
  • Quizlet با یه صدای قشنگ می‌تونه کارت ها رو براتون بخونه. با این قابلیت دیگه لازم نیست خودتون کارت‌ها رو بخونید.
  • هزاران نفر توی Quizlet فلش کارت‌های خودشون رو به اشتراک گذاشتن، شما هم می‌تونید از این فلش کارت‌ها استفاده کنین و از تجربه ی بقیه استفاده کنید.

Quizlet یه عالمه مزیت دیگه هم داره:

  • رایگانه! یه اشتراک ماهانه هم داره که تبلیغات رو حذف می‌کنه و امکان مطالعه آفلاین رو هم بهت می‌ده، ولی برای استفاده از امکانات اصلی برنامه نیازی به اشتراک نداری.
  • استفاده ازش خیلی راحته.
  • مناسب برای همه ی مقاطع تحصیلیه.
  • روی گوشی و کامپیوتر می‌تونین ازش استفاده کنید.
  • بیشتر از ۱۰ میلیون نفر ازش استفاده می‌کنن و عاشقش شدن!

TED-ed – 4

با TED-ed می‌تونین به یه عالمه سخنرانی و درس‌های جذاب و آموزنده دسترسی داشته باشین. فرقی نمی‌کنه دنبال چی هستین، از تاریخ و علم گرفته تا هنر و موسیقی، TED-ed یه چیزی براتون داره. با برنامه TED می‌تونین به سخنرانی‌های مورد علاقه‌تون به بیش از ۱۰۰ زبان دسترسی داشته باشین و اونا رو ذخیره کنید تا بعداً به صورت آفلاین تماشا کنید.

یه جورایی TED-ed یه مدرسه‌ی بزرگ و بدون مرز هست که همه می‌تونن توش شرکت کنن.

TED-ed

چطوری با TED-ed کار کنیم؟

  1. یه موضوع یا سخنرانی TED که دوست دارین رو انتخاب کنین.
  2. با استفاده از ابزارهای TED-ed، یه طرح درس سفارشی با سوالات و بحث‌های جالب بسازید.
  3. درس‌ها رو به صورت عمومی یا خصوصی به اشتراک بگذارید و ببینین چه تعداد آدم ازش استفاده می‌کنن.

TED-ed برای چه کسانی خوبه؟

  • دانش‌آموزان: می‌تونن از TED-ed برای یادگیری مطالب جدید به یه روش جذاب و سرگرم‌کننده استفاده کنن.
  • معلمان: می‌تونن از درس‌های TED-ed برای تدریس مطالب به یه روش خلاقانه و تعاملی استفاده کنن.
  • مربیان: می‌تونن از TED-ed برای آموزش مهارت‌های جدید به افراد استفاده کنن.

Khan Academy Kids – ۵

بچه‌ها عاشق بازی و سرگرمی هستن، درسته؟ حالا یه برنامه تصور کنید که پر از بازی، کتاب، آهنگ و کلی چیزای جذاب دیگه باشه و به بچه‌های پیش‌دبستانی و دبستانی کمک کنه تا چیزای جدید یاد بگیرن!

Khan Academy Kids  دقیقا همون چیزیه که دنبالش هستین! این برنامه به صورت کاملا رایگان و بدون تبلیغات به بچه‌ها کمک می‌کنه تا در خوندن، نوشتن، ریاضی و علوم پیشرفت کنن.

چطوری؟

  • بازی‌های جذاب: کلی بازی‌های مختلف و سرگرم‌کننده که یادگیری رو برای بچه‌ها آسون و لذت‌بخش می‌کنه.
  • کتاب‌های مصور: داستان‌های آموزنده و قشنگ که به بچه‌ها در یادگیری مفاهیم مختلف کمک می‌کنه.
  • آهنگ‌های شاد: آهنگ‌های جذاب و پرانرژی که مفاهیم آموزشی رو به زبانی ساده به بچه‌ها یاد میده.
  • فعالیت‌های متنوع: از نقاشی و رنگ‌آمیزی گرفته تا حل معما و بازی‌های فکری، برای هر سلیقه‌ای یه چیزی پیدا میشه!

مزیت‌های Khan Academy Kids :

  • کاملا رایگان و بدون تبلیغات: خیالتون راحته که بدون هیچ هزینه اضافی، یه برنامه آموزشی عالی در اختیار فرزندتون قرار میدین.
  • مناسب برای سنین پیش‌دبستانی تا کلاس دوم: این برنامه با توجه به نیازها و توانایی‌های بچه‌ها در این سنین طراحی شده.
  • محتوای آموزشی باکیفیت: محتوای این برنامه توسط متخصصان آموزش و پرورش تهیه شده و از نظر علمی تائید شده.
  • پیشرفت قابل‌توجه در یادگیری: مطالعات نشون داده که این برنامه می‌تونه به بچه‌ها در افزایش مهارت‌های خواندن، نوشتن، ریاضی و علوم کمک کنه.
  • قابلیت پیگیری پیشرفت: والدین می‌تونن پیشرفت فرزندشون رو در هر موضوع درسی به صورت جداگانه مشاهده کنن.
  • قابلیت برنامه‌ریزی: می‌تونین برای فرزندتون برنامه‌های روزانه یا هفتگی تنظیم کنین تا به طور منظم از برنامه استفاده کنه.

Khan Academy Kids  با بیش از ۱ میلیون نصب، یه برنامه محبوب و پرطرفدار بین والدین و بچه‌هاست. اگر به دنبال یه برنامه آموزشی جذاب و مفید برای فرزندتون هستین، Khan Academy Kids  رو امتحان کنین!

Babbel

Babbel – ۶

Babbel یه اپلیکیشن کاردرست برای یادگیری زبانه که میتونین هم رو کامپیوتر و هم رو گوشیتون نصبش کنید. دروسش طوری طراحی شده که هر کدوم حدود ۱۵ دقیقه طول بکشن، یعنی میتونین هر روز یه ذره یاد بگیرید و کم کم پیشرفت کنین.

تو Babbel همه چیز رو لهجه اصلی میشنونی و اینطوری تلفظ و آهنگ درست زبون رو یاد میگیرید. یه چیز دیگه که Babbel رو جالب تر میکنه، بخش تشخیص صداشه که میتونید از همون اول شروع کنین به حرف زدن و خودتون رو محک بزنین.

میتونید اشتراک Babbel رو برای ۱، ۳، ۶ یا ۱۲ ماه بگیرین، یا یه باره هزینه کنید و اشتراک مادام العمر بگیرین.

تا حالا بیشتر از ۱۰ میلیون نفر Babbel رو دانلود کردن، پس یه امتحانش کنین ضرر نداره!

۷- Fender Play

Fender Play یه برنامه جالب برای یادگیری گیتار الکتریک، گیتار آکوستیک، باس و یوکللی هست که توسط شرکت معروف Fender ساخته شده. فرقی نمی‌کنه بزرگسال باشین یا جوون، Fender Play  با ویدیوهای باکیفیت و تمرین‌های جذاب بهتون یاد می‌ده‌ که چطور مثل یه نوازنده حرفه‌ای ساز بزنین.

دوره‌های Fender Play بر اساس سبک‌های مختلف موسیقی مثل راک، بلوز، پاپ و… دسته‌بندی شد‌ن. اینطوری می‌تونید از همون اول آهنگ‌هایی که دوست دارید رو یاد بگیرین.

تو این دوره‌ها علاوه بر تکنیک‌های نوازندگی، تئوری موسیقی و آکوردها هم آموزش داده می‌شه. اینطوری می‌تونین مهارت‌های موسیقی خودتون رو هم ارتقا بدین.

Fender Play  یه دوره آزمایشی رایگان ۷ روزه داره. بعد از تموم شدن دوره آزمایشی، می‌تونید با پرداخت ماهانه فقط ۱۰ دلار، به تمام امکانات برنامه دسترسی داشته باشین.

تا الان بیش از ۱ میلیون بار نصب شده و تونسته نظر خیلی از نوازنده‌ها رو جلب کنه.

Fender Play  رو از کجا دانلود کنیم؟

Fender Play  رو می‌تونین از اپ استور، گوگل پلی و یا وبسایت Fender دانلود کنید.

Simply Piano – 8

Simply Piano یه برنامه عالیه که بهتون کمک می‌کنه تا مثل آب خوردن پیانو یاد بگیرین. این برنامه یه راه حل کامل برای یادگیری موسیقیه که شامل دوره‌های مختلف برای تکنوازی و همراهی پیانو، تمرینات روزانه و یه کتابخونه بزرگ از نت‌های موسیقی می‌شه.

با Simply Piano می‌تونی:

  • تکنوازی پیانو رو یاد بگیرین: با دوره‌های مختلفی که توی این برنامه وجود داره می‌تونید از صفر شروع کنین و تا سطح پیشرفته پیش برید.
  • همراهی پیانو رو یاد بگیرین: یاد می‌گیرید که چطور با خواننده‌ها و نوازنده‌های دیگه همراهی کنین.
  • تمرینات روزانه انجام بدین: برنامه بهتون تمرینات روزانه‌ای می‌ده که کمک می‌کنه تا مهارتتون رو توی پیانو نوازی ارتقا بدین.
  • به یه کتابخونه بزرگ از نت‌های موسیقی دسترسی داشته باشین: می‌تونید از بین هزاران نت آهنگ، آهنگ مورد علاقه‌تون رو انتخاب کنید و اون رو بنوازید.
  • یه کم از تئوری موسیقی رو هم یاد بگیرین: برنامه بهتون چیزایی در مورد هارمونی و پیشرفت آکورد هم یاد می‌ده.

نکته: برای استفاده از این برنامه باید یه کیبورد یا پیانو دیجیتال داشته باشین که به کامپیوتر یا تبلتتون وصل می‌شه. البته می‌تونین از میکروفون هم استفاده کنید، ولی دقتش به اندازه کیبورد یا پیانو دیجیتال نیست.

Lightbot

Simply Piano  یه برنامه خیلی محبوبه که بیش از ۵۰ میلیون بار دانلود شده. می‌تونید با یه دوره آزمایشی ۷ روزه شروع کنید و بعد از اون اگه خوشتون اومد، اشتراک سالانه، دوسالانه یا سه ماهه رو بخرین.

Lightbot – 9

توی این بازی باید به یه ربات کوچولو کمک کنید تا توی یه محیط پر از چالش حرکت کنه و به یه کاشی روشن برسه.

مراحل بازی جوری طراحی شده که با حل کردن معماها، مفاهیم اولیه برنامه‌نویسی مثل منطق شرطی، رویه‌ها و حلقه‌ها رو یاد بگیرین.

این بازی برای بچه‌های دبستانی که هنوز برای نوشتن کد آماده نیستن عالیه، ولی می‌تونن باهاش کلی چیز جدید درباره برنامه‌نویسی یاد بگیرن.

Lightbot  کاملاً رایگانه و می‌تونین توی یه ساعت تمومش کنید. ولی اگه دوست دارین، می‌تونید نسخه کامل بازی رو با ۵۰ مرحله جدید فقط با ۲.۹۹ دلار بخرین.

تا حالا بیش از ۱ میلیون نفر این بازی رو دانلود کردن و ازش لذت بردن!

Khan Academy – 10

Khan Academy یه موسسه آموزشی غیر انتفاعیه که به خاطر آموزش‌های آنلاین و رایگانش معروفه. توی این موسسه می‌تونین کلی درس مختلف رو یاد بگیرید، از ریاضی و هنر گرفته تا برنامه‌نویسی کامپیوتر، اقتصاد، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، پزشکی، مالی، تاریخ و… .

Khan Academy  برای هر کس، توی هر جایی که هست، یه عالمه امکانات آموزشی داره. می‌تونید از آموزش‌های شخصی، تست‌های تمرینی، فیلم‌های آموزشی و ابزارهای مفیدش استفاده کنید. فرقی نمی‌کنه دانش‌آموز باشین، دانشجو، معلم یا حتی یه پدر و مادر، Khan Academy  یه عالمه چیز بهتون یاد می‌ده.

مزایایKhan Academy  :

  • رایگانه: بله، درست دیدین! تمام آموزش‌های Khan Academy  به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شن.
  • موضوعات متنوع: توی Khan Academy  می‌تونید در مورد هر موضوعی که بهش علاقه دارین یاد بگیرید.
  • آموزش‌های شخصی:  با توجه به سطح دانش شما، آموزش‌های شخصی ارائه می‌ده.
  • تست‌های تمرینی: می‌تونید با استفاده از تست‌های تمرینی، دانشتون رو محک بزنید.
  • فیلم‌های آموزشی: فیلم‌های آموزشی Khan Academy  ، مفاهیم رو به صورت ساده و قابل فهم آموزش می‌دن.
  • ابزارهای مفید:  ابزارهای مختلفی داره که می‌تونه به یادگیری شما کمک کنه.
برنامه توضیحات مزایا معایب قیمت
Duolingo یادگیری زبان جدید با بازی و سرگرمی گام به گام، رابط کاربری جذاب، رایگان تبلیغات (نسخه رایگان) رایگان (نسخه پایه) / ۷ دلار در ماه (نسخه پلاس)
Udemy دوره‌های آنلاین در موضوعات مختلف تنوع دوره‌ها، گارانتی بازگشت وجه کیفیت دوره‌ها متغیر است متغیر (معمولاً بین ۱۰ تا ۲۰۰ دلار)
Quizlet ساخت فلش کارت و بازی‌های آموزشی رایگان، استفاده آسان، مناسب برای همه مقاطع تحصیلی تبلیغات (نسخه رایگان) رایگان (نسخه پایه) / ۳.۹۹ دلار در ماه (نسخه پلاس)
TED-ed درس‌های آموزنده و جذاب به صورت انیمیشن تنوع موضوعات، قابل دانلود، رایگان برخی از درس‌ها کوتاه هستند رایگان
Khan Academy Kids برنامه آموزشی برای کودکان پیش‌دبستانی و دبستانی رایگان، بدون تبلیغات، محتوای باکیفیت فقط برای کودکان رایگان
Babbel یادگیری زبان با تمرکز بر مکالمه دروس ۱۵ دقیقه‌ای، تشخیص صدا قیمت نسبتاً بالا ۱۳.۹۵ دلار در ماه (نسخه پایه) / ۱۹.۹۵ دلار در ماه (نسخه پیشرفته)
Fender Play یادگیری گیتار الکتریک، آکوستیک، باس و یوکللی ویدیوهای باکیفیت، تمرین‌های جذاب فقط برای سازهای زهی ۹.۹۹ دلار در ماه
Simply Piano یادگیری پیانو دوره‌های مختلف، تمرینات روزانه، کتابخانه نت نیاز به کیبورد یا پیانو دیجیتال ۹.۹۹ دلار در ماه
Lightbot یادگیری مفاهیم اولیه برنامه‌نویسی با بازی رایگان، مناسب برای کودکان مراحل بازی محدود رایگان (نسخه پایه) / ۲.۹۹ دلار (نسخه کامل)
Khan Academy آموزش‌های آنلاین در موضوعات مختلف رایگان، تنوع موضوعات، آموزش‌های شخصی برخی از آموزش‌ها به زبان انگلیسی هستند رایگان

 

میخواین از برنامه آموزشی استفاده کنید؟

میدونین که این روزا یادگیری با گوشی موبایل خیلی مُده و طرفدار داره؟

همه ی آدمای زرنگ، چه کارآفرین باشن، چه مربی، چه بازاریاب، از برنامه های آموزشی موبایل استفاده میکنن تا کسب و کارشون رو رونق بدن و به بهترین نحو به شاگردها، کارمندها یا مشتری هاشون آموزش بدن. ما تو مقاله “ معرفی ۱۰ تا از بهترین و محبوب ترین اپلیکیشن های کسب و کار(تجاری)” بهترین برنامه هایی که به کسب و کارها کمک می کنن رو معرفی کردیم که خوندنش خالی از لطف نیست.

حالا اگه شما هنوز به استفاده از برنامه آموزشی فکر نکردین، یا به فکر ساختنش نیفتادین، وقتشه که تلاش کنین و شروع کنید!

Khan Academy

چرا؟

  • با برنامه آموزشی موبایل، دیگه فرقی نمیکنه کجا باشین، توی خونه، توی مترو، یا حتی توی صف نانوایی! میتونید هر وقت که دوست دارین و هرجا که هستین، آموزش ببینید.
  •  برنامه های آموزشی موبایل میتونن خیلی جذاب و سرگرم کننده باشن. از بازی و انیمیشن گرفته تا فیلم و عکس، همه جور محتوایی میشه توشون استفاده کرد تا یادگیری رو آسون تر و لذت بخش تر کنن.
  • با برنامه های آموزشی موبایل، میتونین به راحتی پیشرفتتون رو دنبال کنید و ببینی چقدر یاد گرفتین. اینطوری انگیزه تون هم بیشتر میشه که ادامه بدین و به هدفتون برسید.

گزیده ای از مطالب این مقاله کاربردی

دنیای آموزش آنلاین پر شده از برنامه های مختلف که هر کدوم یه جور آدم رو جذب خودشون می کنن. از برنامه های زبانی و هنری گرفته تا آموزش های درسی و دانشگاهی، برای هر سلیقه ای یه برنامه پیدا میشه.

البته این فقط یه لیست کوتاه از برنامه های محبوب آموزشی بود. برنامه های دیگه ای هم تو این زمینه وجود دارن که می تونین با یه سرچ ساده تو اینترنت پیداشون کنید.

مهم ترین چیز اینه که برنامه ای رو انتخاب کنید که با نیازها و سلیقه تون همخوانی داشته باشه. یه برنامه ای که استفاده ازش لذت ببرین و بتونه بهتون تو یادگیری مهارت های جدید کمک کنه.

یه نکته دیگه هم اینکه، هیچ برنامه ای به تنهایی نمی تونه باعث موفقیتتون بشه. مهم تلاش و پشتکار خودتونه!

تو اینترنت میتونی کلی برنامه دیگه هم پیدا کنی. پس منتظر چی هستین؟ همین الان شروع به یادگیری کنید!

اگه از این برنامه ها استفاده کردین، تجربه تون رو تو کامنتا باهامون به اشتراک بذارید.

و تا یادم نرفته یه تیم کاردرست و حرفه ای رو بهتون معرفی کنم.

punezادی موب بزرگترین ارائه دهنده خدمات گوگل تو ایرانه که میتونه بهتون کمک کنه تا:

  • به راحتی پنل های ادموب، ادسنس و یوتیوب رو بسازین و فعال کنید.
  • از اپلیکیشن و سایتتون با تبلیغات گوگل پول دربیارید.
  • درآمد دلاری خودتون رو به راحتی نقد کنید.

با پشتیبانی ۲۴ ساعته ادی موب، خیالت از همه چیز راحت باشه. تیم ادی موب یه تیم حرفه ای و باتجربست که سالهاست تو این زمینه فعالیت داره.

سوالات متداول

یه عالمه برنامه آموزشی تو بازار هست، کدومشون خوبه؟

بستگی داره دنبال چی باشین! یه عالمه برنامه مختلف برای آموزش زبان، مهارت های فنی، درس خوندن و … هست.

چطوری بفهمیم یه برنامه آموزشی خوبه یا نه؟

نظرات بقیه کاربران رو بخونید. نسخه رایگان برنامه رو امتحان کنین. از امکانات و محتوای برنامه مطمئن بشین.

برنامه های آموزشی چقدر هزینه دارن؟

برخی برنامه ها رایگان هستن، اما برای استفاده از امکانات کاملشون باید هزینه اشتراک پرداخت کنید.

به نظرتون کدوم برنامه آموزشی از همه بهتره؟

بهترین برنامه آموزشی، برنامه ایه که به نیازها و سلیقه شما پاسخ بده.

جمع آوری و تالیف: فاطمه بیابانی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *